INTERNATIONAL CARROM BOARD CERTIFIED BY INTERNATIONAL CARROM FEDERATION. PLEASE CALL +6019-6656101

Sunday, September 14, 2014

KEJOHANAN KAROM MAKSWIP 2014

Tarikh: 23 & 24 Ogos 2014
Tempat: Wisma PPTD, Jalan Tugu, Kuala Lumpur.

Tahun ini seperti tahun-tahun sebelumnya masih tetap muka-muka lama dan jumlah pasukan juga begitu. Walau bagaimanapun kemeriahan tetap ada dan diharapkan tahun-tahun yang akan datang lebih mendapat sokongan lagi. MAKSWIP perlu bekerja lebih kuat untuk mertabatkan sukan di bawahan naungannya bukan hanya kepada sukan karom tetapi sukan-sukan yang lain secara menyeluruh. 

Seperti biasa pasukan yang digeruni tidak dapat menurunkan pemain-pemain regular mereka kerana pertembungan urusan yang lebih penting dan dilihat pasukan tersebut tidak dapat pergi jauh dan keputusan juga agak merosot. Pasukan ini perlu menunjukkan taring mereka yang sebenar di kejohanan-kejohanan di masa akan datang.

Berikut dalah suasana kejohanan Karom MAKSWIP pada tahun ini. Memandangkan saya tidak terlibat secara lansung pada kejohanan kali ini, maka gambar-gambar kejohanan agak berkurangan. Kepada sesiapa yang ingin menyumbang gambar-gambar mereka semasa kejohanan tersebut berlansung di dalam ruangan ini boleh email kepada saya.










 Pasukan Lelaki DBKL di tempat ketiga.


 Pasukan Wanita DBKL muncul juara.


Pasukan Lelaki JUPEM muncul juara.

KEPUTUSAN PERINGKAT KUMPULAN PASUKAN LELAKI:

Kumpulan A: Pasukan Lelaki

Kumpulan B: Pasukan Lelaki

Kumpulan C: Pasukan Lelaki

Di dalam kumpulan C hanya Pasukan DBKL sahaja yang mendaftar, manakala dua lagi pasukan tidak mengambil bahagian iaitu Pasukan LGM dan Pasukan Tourism B.

Kumpulan D: Pasukan Lelaki

PERINGKAT SUKU AKHIR:

UM terus ke separuh akhir.

KAKEP vs FRIM

DBKL vs MIDA

JUPEM vs JKOA 

Kumpulan Wanita

PERINGKAT SEPARUH AKHIR:

UM vs KAKEP

DBKL vs JUPEM

Pasukan KAKEP berjaya mengekalkan KPI mereka seperti tahun lepas kerana masih mampu dan berjaya ke peringkat akhir pada tahun ini. JUPEM pula kali ini berjaya meningkatkan keupayaan setelah berjaya melangkah ke peringkat akhir setelah menundukkan pasukan DBKL.

Keputusan Akhir Pasukan Lelaki

Keputusan akhir kejohanan pasukan wanita:
Johan: DBKL
Naib Johan: UM
Ketiga: FRIM
Keempat: JUPEM

Keputusan akhir kejohanan pasukan lelaki:
Johan: JUPEM
Naib Johan: KAKEP
Ketiga: DBKL
Keempat: UM

Pasukan JUPEM berjaya mengulangi sejarah kejuaraan pada tahun ini setelah muncul johan buat pertama kali pada tahun 2012. Tahniah kepada yang berjaya dan kepada yang kurang mencerlah pada tahun ini perlu muhasabah diri dan memperbetulkan apa yang difikirkan perlu ke arah kecermerlangan. Kejayaan bukan hanya menerusi ucapan di bibir sahaja tetapi bergantung sepenuhnya komitment dan usaha yang berterusan.

Khas kepada pengadil-pengadil yang cukup berdidikasi menjalankan tugas di ketuai oleh En. Sabirin selaku Ketua Pengadil di bantu oleh En. Kamarudin, En. Sulaiman dan Puan Suzana. Terima kasih juga kepada En. Mohd Isa dari DBKL selaku koordinator bersama pasukannya yang berjaya mengendalikan kejohanan kali ini dengan sempurna. "Thumb up" kepada mereka semua.

Akhir kata berjumpa lagi di siri yang akan datang dengan persaingan yang lebih mencabar dan semoga anda mempertingkatkan usaha ke arah yang lebih baik dari tahun ke tahun.

Maaf oleh kerana saya tidak berada pada hari kejohanan, maka gambar-gambar kejohanan tidak lengkap dan hanya mengharapkan kawan-kawan sahaja. Apa pun terimakasih kepada En Sabirin kerana masih berkesempatan mengambil sedikit gambar pada hari tersebut. 

No comments:

Post a Comment