INTERNATIONAL CARROM BOARD CERTIFIED BY INTERNATIONAL CARROM FEDERATION. PLEASE CALL +6019-6656101

Saturday, February 7, 2015

MENJELANG BEBERAPA KEJOHANAN KAROM PADA TAHUN INI

Kita sekarang sudah melalui bulan Januari di tahun 2015 dan ianya sudah berlalu dan kini sudah memasukki bulan Febuari. Apa yang penulis ingin sampaikan ialah terdapat kejohanan karom peringkat Wilayah Persekutuan dan beberapa kejohanan di peringkat kebangsaan yang akan menyusul dalam masa terdekat hingga ke penhujung tahun ini.

Penulis ingin bertanya kepada pemain-pemain karom adakah anda semua sudah bersedia untuk menghadapi kejohanan yang bakal muncul beberapa bulan dari sekarang? Jika anda sudah bersedia, maka penulis mengucapkan tahniah, tetapi bagi yang masih belum bersedia, maka penulis ingin bertanya kepada anda beberapa soalan yang perlu diberi perhatian khusus iaitu:

1) Begaimana cara permainan anda dahulu dan sekarang?

2) Adakah teknik permainan anda masih di tahap yang sama?

3) Bagaimanakah bentuk latihan yang anda pelajari?

4) Bagaimanakah tahap kefahaman undang-undang permainan?

5) Adakah anda menjalani latihan bersama jurulatih berpengalaman?

6) Dan yang terakhir apakah sasaran anda pada tahun ini?

Jika soalan-soalan di atas sudah terjawab, maka anda sebenarnya cukup prihatin ke atas pencapaian diri dan pasukan anda. Tetapi jika soalan di atas masih tidak terjawap atau tidak berapa yakin, maka pastinya anda perlu bergerak dari sekarang sebelum terlambat. Memasukki gelanggang untuk menjalani latihan lebih awal adalah merupakan jalan yang terbaik.

Selamat menjalani latihan dan semoga berjaya.

No comments:

Post a Comment