INTERNATIONAL CARROM BOARD CERTIFIED BY INTERNATIONAL CARROM FEDERATION. PLEASE CALL +6019-6656101

Monday, July 12, 2010

KEJOHANAN KAROM MAKSWIP 2010


Tarikh: 10 & 11 Jul 2010
Tempat: Tingkat M (Kantin RISDA), Jalan Ampang, Kuala Lumpur.

Tempat kejohanan pada kali ini agak berbeza sedikit kerana di adakan di kantin RISDA tingkat M, dimana sebelum ini selalu di adakan di kawasan ruang legar tingkat bawah Bangunan RISDA.

Permulaan pertandingan agak terlambat sedikit kerana pintu kantin berkunci dan pengadil-pengadil terpaksa menyusun papan karom selepas sahaja pintu dibuka. Pengadil mengambil masa sedikit untuk menyusun kesemua 20 papan karom dalam kawasan yang agak terhad. Walau bagaimana pun susunan dapat dilakukan dengan sempurna dan peringkat permulaan pertandingan dapat berjalan dengan baik dan memuaskan.

KUMPULAN A (PASUKAN LELAKI)

KUMPULAN B (PASUKAN LELAKI)

KUMPULAN C (PASUKAN LELAKI)

KUMPULAN D (PASUKAN LELAKI)

KUMPULAN X (PASUKAN WANITA)

KUMPULAN Y (PASUKAN WANITA)



Suasana kejohanan sedang berlansung

Masa rehat tidak disia-siakan oleh pemain-pemain lelaki dengan melepaskan gian... lihatlah salah satu tempat habuk rokok ini.

KEPUTUSAN PASUKAN WANITA

Pertandingan bagi pasukan wanita dilakukan dalam masa satu hari sahaja iaitu bermula dari peringkat pusingan awal hingga ke peringkat akhir dan menentukan kejuaraan. Pasukan wanita Pasukan pasukan wanita DBKL masih mengungguli kejohanan kali ini walaupun menerima tentangan hebat daripada pasukan Universiti Malaya. Pasukan yang lain perlu membuat sesuatu untuk di masa hadapan untuk menyaingi kelebihan pasukan DBKL yang masih dianggap kebal.

KEPUTUSAN PASUKAN LELAKI

PERLAWANAN AKHIR PERSEORANGAN 1: Pasukan UM A vs DBKL

PERLAWANAN AKHIR PERSEORANGAN 2: Pasukan UM A vs DBKL

PERLAWANAN AKHIR REGU: Pasukan UM A vs DBKL


Pasukan JUPEM KL mendapat tempat ketiga berkongsi bersama dengan pasukan MIDA

KEDUA: Pasukan DBKL

JOHAN: Pasukan Universiti Malaya A

Pasukan lelaki Universti Malaya seperti di kejohanan yang lepas masih dapat mempertahankan kejuaraan daripada pasukan DBKL. Pertembungan kali ini dianggap tradisi kerana kedua-dua pasukan sering bertemu di peringkat akhir.

Walau bagaimana pun kejohanan kali ini masih meriah dengan kehadiran pasukan baru seperti BSN dan KSN. Tetapi saya sedikit terkilan kerana pasukan yang berkebolehan dan mempunyai pemain-pemain yang bagus seperti LGM dan FRIM tidak menyertai pada kali ini. Mungkin pasukan tersebut mempunyai komitment yang lain dan besar harapan saya agar pasukan ini dapat menyertainya di masa hadapan.

Kepada pengadil yang bertugas diucapkan setinggi-tinggi terima kasih dengan kerjasama ditunjukkan. Kali ini Ketua pengadil digalas oleh En. A. Kamaruddin Jasiman dan dibantu oleh pengadil-pengadil yang lain iaitu Mohd Suhaizan, Frankie, Waharuddin, Azhar Suratman, Gopi dan Puspa.

Akhir kata kepada pasukan yang berjaya teruskan pertahankan kejuaraan anda dan kepada pasukan gagal cuba dan cuba lagi untuk meningkatkan keupayaan hingga mencapai ke puncak. Mungkin mudah untuk diungkapkan melalui kata-kata, tetapi tanpa pengurusan dan usaha yang betul ianya tidak akan menjadi satu realiti. Renung-renungkanlah bersama...

No comments:

Post a Comment