INTERNATIONAL CARROM BOARD CERTIFIED BY INTERNATIONAL CARROM FEDERATION. PLEASE CALL +6019-6656101

Monday, October 10, 2011

PEMILIHAN PEMAIN 6th ICF CUP 2011

Buat pertama kalinya Malaysia akan menganjurkan salah satu pertandingan karom yang berprestij di dunia iaitu Piala ICF 2011. Kejohanan ini diadakan pada setiap dua tahun sekali dan kali terakhir telah diadakan pada tahun 2009 di Colombo, Sri Lanka. Pada kejohanan yang tersebut negara-negara yang mengambil bahagian terdiri daripada India, Sri lanka, Pakistan, Bangladesh, Sri lanka, Maldives, Perancis, German, Itali, UK dan Malaysia. Ketika itu ada beberapa pasukan tidak menyertai kejohanan ini kerana pada masa tersebut ada sedikit pergolakkan dalaman dan isu keselamatan di Sri Lanka.

Pada tahun ini Malaysia mengambil giliran sebagai tuan rumah dan diharapkan negara-negara yang sebelum ini yang tidak mengambil bahagian akan turut serta menjadikan kejohanan kali ini lebih meriah dan menjadikan satu sejarah tersendiri. Kejohanan akan diadakan seperti berikut:

Nama Kejohanan: 6th ICF CUP 2011
Tarikh: 9 – 12 November 2011
Tempat: Tingkat 2, Dewan Serbaguna OCM, Kuala Lumpur.

Diharapkan peminat karom di tanah air tidak melepaskan peluang keemasan untuk melihat sendiri pemain-pemain terbaik dan kelas dunia yang akan bertarung merebut gelaran pada tahun ini. Peluang seperti ini tidak datang selalu, oleh demikian rebutlah kesempatan yang ada dan mungkin anda akan dapat mempelajari sesuatu yang berguna di sepanjang kejohanan berlansung.

Sebelum tarikh sebenar kejohanan berlansung satu panel pemilihan telah dilantik untuk mengadakan sessi pemilihan pemain-pemain untuk mewakili pasukan Malaysia yang akan diadakan seperti berikut:

Tarikh: 16 Oktober 2011 (Ahad)
Masa: 8:30 pagi
Tempat: Wisma OCM, Tingkat 1 (Ruang Legar), Kuala Lumpur.
Bayaran: RM30.00
Hubungi: Suhaizan (019-6440290)

Dijemput semua pemain-pemain dan peminat karom menghadiri sessi ini untuk menunjukkan bakat yang terpendam dan mungkin anda salah seorang yang bertuah untuk mewakili pasukan Malaysia pada tahun ini. Kategori pemilihan adalah seperti berikut:

1. Pasukan lelaki
2. Pasukan wanita

Saya mengucapkan selamat berjaya kepada semua yang akan mengambil bahagian dan lakukan yang terbaik untuk menempah salah satu tiket sebagai salah seorang pemain. Anda masih ada masa untuk melakukan yang terbaik dengan menjalani latihan intensif dan persiapan terakhir dan membawa senjata sulit untuk digunapakai pada hari penentuan nanti. Mungkin senjata tersebut membawa tuah kepada anda dan ianya menjadikan satu sejarah pencapaian peribadi di sepanjang karier anda sebagai pemain karom.

Kepada peminat-peminat karom baru yang mengenali permainan karom antarabangsa diucapkan syabas kerana berani mencuba walaupun akan menempuh laluan yang sukar. Sebagai kata-kata membakar semangat, untuk berjaya anda perlu bermula dengan satu titik dan berakhir dengan titik. Seperti bayi yang baru dilahirkan bermula denga bungkusan kain lampin, seterusnya berguling-guling dan selepas itu merangkak-rangkak, bertatih, berjalan dan akhirnya terus berlari.

Membina kejayaan tiada jalan pintas dan anda perlu melakukan berperingkat-peringkat secara berterusan dan konsisten. Akhirnya cahaja kejayaan akan menanti anda di hujung sana.

Selamat berjaya...

No comments:

Post a Comment