INTERNATIONAL CARROM BOARD CERTIFIED BY INTERNATIONAL CARROM FEDERATION. PLEASE CALL +6019-6656101

Monday, April 25, 2016

PASUKAN KAROM LABUAN MENERIMA PAPAN KAROM PERTAMA

Pasukan Labuan menjadikan tahun ini sebagai penampilan buat kali pertama memasuki pertandingan Kejohanan Karom MAKSAK 2016 yang telah diadakan di Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.

Sebagai persediaan awal pasukan Labuan telah membeli satu set papan karom antarabangsa berjenama Precise Elegant Champion untuk mengadakan latihan intensif mereka. Latihan yang tidak formal mungkin sukar bagi pasukan Labuan untuk terus mara hadapan kerana cabaran daripada pasukan yang lebih senior dan lebih berpengalaman. Dengan peralatan yang ada dan sedikit pengalaman daripada kejohanan mungkin mereka akan ke arah yang lebih kompetitif di masa hadapan.

Bersedia untuk dihantar kepada pelangan di Labuan.

 Sedang membuka kotak bungkusan.

 Papan karom dikeluarkan daripada kotak bungkusan.

 Sedang membuka bungkusan plastik yang terakhir.

 
 Sedang merasai permukaan papan karom berkelas dunia.

Sekalung tahniah kepada pasukan Labuan walaupun masih baru dan tiada latihan formal permainan  karom antarabangsa tetapi masih mampu mengambil bahagian. Tahniah diucapkan kerana berani mencuba. Sikap beginilah yang perlu ada pada setiap pasukan dan dalam masa yang sama cuba mencari jurulatih untuk mendalami secara lebih formal untuk mendapatkan kemahiran yang lebih tinggi.

No comments:

Post a Comment