INTERNATIONAL CARROM BOARD CERTIFIED BY INTERNATIONAL CARROM FEDERATION. PLEASE CALL +6019-6656101

Wednesday, August 19, 2009

PEMILIHAN PEMAIN ICF CUP 2008 DI SRI LANKA

Tempat: Bangunan Majlis Sukan Negara, Kompleks Sukan Bukit Jalil.

Tarikh: 30hb Ogos 2008

Masa: 10:30am - 01:15am

Kejohanan ini adalah bertujuan mencari pemain yang layak untuk mewakili Malaysia di Kejohanan Piala ICF 2008 kali ke 5 di Colombo, Sri Lanka yang akan berlansung pada 15hb oktober hingga 20hb Oktober 2008.

Kebanyakkan peserta-peserta adalah merupakan orang lama di dalam permainan karom antarabangsa dan beberapa pemain yang mewakili maksak negeri seperti 3 peserta daripada Pulau Pinang dan 3 peserta daripada Johor. Selebihnya peserta daripada Lembah Klang iaitu sekitar Selangor dan Kuala Lumpur. Persatuan Karom Malaysia juga menghantar 3 wakil untuk memeriahkan suasana pada hari tersebut.

Yuran minima dikenakan kepada peserta sebanyak RM30.00 seorang. Peserta lelaki seramai 14 orang manakala wanita hanya 6 orang sahaja. Hanya empat pemain lelaki dan empat pemain wanita yang akan dipilih untuk mewakili Malaysia ke kejohanan itu nanti.

Masa bermula agak lewat kerana menunggu peserta-peserta yang telah mendaftar tetapi ada yang tidak hadir di saat-saat akhir dan jadual perlawanan telah diubah dari empat kumpulan kepada sistem liga. Format permainan adalah 25 mata dan kiraan papan tidak diambil kira.

Ketua pengadil dan penyelaras adalah daripada Persatuan Karom Malaysia yang diketuai oleh En. Roslan Omar (exco pertandingan dan teknikal) dan En. Soong sebagai pembantu (Penolong Setiausaha Agong).

Kejohanan berjalan lancar dan amat memenatkan kerana bermain secara berterusan. Waktu rehat hanya untuk makan tengahari sahaja. Oleh kerana memakan masa yang panjang semua peserta juga secara tidak lansung telah menyambut masuknya waktu merdeka di tempat perlawanan kerana permainan berakhir hampir jam 1:15 pagi.

Berikut adalah keputusan yang dikeluarkan oleh En. Roslan Omar selaku ketua pengadil dan penyelaras pemilihan ke Piala ICF 2008. Pasukan lelaki terdiri daripada Mohd Yunof Bakar (Johor), Roslan Baba (DBKL), Christopher Walter (Karomas) dan Mohd Suhaizan Mat Karri (Karomas). Manakala pasukan wanita pula terdiri daripada Norhayati Yeop (DBKL), Suzana (MPSJ), Jamilah (Pulau Pinang) dan Zaimah (DBKL)

Oleh kerana pertandingan berlarutan hingga ke pagi ada beberapa peserta yang terpaksa menumpang kawan balik ke rumah kerana perkhidmatan awam sudah tiada lagi termasuklah saya. Terpaksa minta jasa baik Mohd Zaini dan Azhar Suratman untuk mengantar saya sehingga ke Sungai buloh. Tapi sebelum itu terpaksalah saya belanja mereka makan tambahan pula kami semua belum makan lagi. Saya belanja mereka makan 'Char Keow Teow' di Setapak yang popular di sana.

Akhir kata jumpa lagi di pemilihan yang akan datang.

PEMILIHAN PASUKAN LELAKI


Keputusan dan kedudukan ranking lelaki

1. Mohd Yunof Bakar (Johor)

2. Ruslan Baba (DBKL)

3. Christopher Walter (Karomas)

4. Mohd Suhaizan Mat Karri (Karomas)

5. Abd Mutalib (Pulau Pinang)

6. Mohd Zaini (UMW)

7. Nor Azlan Sarif (Johor)

8. Muhd Isa Tahir (DBKL)

9. Sulaiman (Felda)

10. Azhar Suratman (UMW)

11. Frankie Pek (Karomas)

12. Hasan Hussin (DBKL)

13. Ramly Johar (DBKL)

14. Ahmad Bazni (Pulau Pinang)


PEMILIHAN PASUKAN WANITA

Keputusan dan kedudukan ranking wanita

1. Norhayati Yeop (DBKL)

2. Suzana Salim (MPSJ)

3. Jamilah (Pulau Pinang)

4. Zaimah (DBKL)

5. Norarfinah (Johor)

6. Zaidah (DBKL)

No comments:

Post a Comment